måndag 13 juli 2009

"Josef Fritzell spelade på Källarscenen"








Så har man gått igenom fyra blöta helt underbara dagar.
Massor av band och på tok för många öl.
Träffat bekanta och helt främmande.
Jag har hört Fritzel-skämt så att jag halvdött.
Jag har blivit målad på.Sprejad på.Ölkastad på.
Jag har levt med fraserna;
Är du lite sur? Du är väl inte arg? Det här är väl inga konstigheter? Vill du skeda?
Pang, där sköt någon en arbetslös.
Skriiiiiiik, där rök en oskuld.
Jag har sett min grannar bli fastbunda efter en deckning.
Har sett dom vara inlindade i isoleringstejp och sedan fått en hitlermustach ditmålad.
Har sett pojkarna blåsa eld och Johanna dricka en flarra vitt på tio minuter.
Jag har sett Adiam Dymott och dansat till Winnerbäck.
Jag har sett A camp och diggat till Ice cube.
Träffat på Petter, Mona Sahlin och lilla Marit Bergman.
Jag har har varit på festival.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna men gör det med respekt så ska du också få min.