söndag 28 juni 2009

Resumé av helgen som gått.

Fredag; kom hem från jobbet 06.00 - slängde mig i sängen. Hämtade Madde på tåget kl 12, sen begav vi oss tillsammans med lillasyster till stranden. Kom hem till far min och knäckte första ölen och fixade lite "lunch". Låg o halvsov och snackade massa skit tillsammans med drickan i uterummet. Gjorde oss i ordning (tog två timmar! rekord i o vara långsammast i hela världen!), åt massa god mat som pappa och mirre hade fixat. Rådjur, nypotatis och tryffelsås. Blixtergott. Vi fortsatte och dricka och fjanta oss. Halv elva åker vi in till Kristianstad, till biljardkompaniet. Där möter vi upp Daniel, dricker en öl och fortsätter mot Banken. (vi stod på listan till T-baren, men struntade i det och tog Banken iaf). Där var det sjukt ball. Jag blev bjuden på date, fick gratis dricka, raggade på en kille i mössa som var helt efterbliven och inte förstod någonting, Madde får världens otäckast drink och en brud har planer på och slå ner oss, jag kan också ha varit fullast på Banken. Men vi hade det så jävla roligt. Mirre hade lovat och köra hem oss så klockan halv fyra ringer vi henne och bilen är full till Nymölla. Vi ska ha efterfest hos min far var tanken. Men vi somnade direkt när vi kom hem..
Lördag; vi vaknade vid elva och gjorde oss lite i ordning. Körde till Kristianstad igen så att Daniel och de skulle komma hem. Jag o Madde tog oss en tripp till Fenix för lite mat, träffade Johanna och Kenty där. Trevlig överraskning. Sen drog vi rundor på stan och jag inskaffade mig ett par nya skor. Gick inom donken för andra målet med mat på loppet av två timmar. Körde hem till far och hämtade alla sakerna. Madde mådde dåligt för att hon skulle festa igen och jag var mest jävligt glad att jag inte skulle det. Jag hade en väldig mysig kväll ute i Näsviken i stället. Goda mackor, fruktsallad och vin. Trevligt sällskap också förstås. Somnade på soffan när klockan hade slagit elva.
Söndag; Vaknade o åt frukost ute på altanen. Åkte iväg och spelade match. Orkade faktiskt mer än jag trodde. Spelade väl ungefär 75-80 min. Tycker väl att jag gjorde vad jag skulle. Men vi förlorade ändå. Vi spelade urkasst. Men men, inte mycket o göra. Drog till donken med Elin och satte oss på hennes altan och käkade lite..

Nu ligger jag på soffan och är tröttast i hela världen. Har en mardrömsvecka på jobbet framför mig med 60 timmarsjobb. Men veckan efter har jag frivecka och det innebär att vi drar till HULTSFRED! Fan va kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna men gör det med respekt så ska du också få min.